Linki News Kontakt O nas Reklama Regulamin FAQ Dodaj opinie Partnerzy Zaproś znajomego Dodaj do ulubionych Angielski Polski
Angielski Polski
Artykuły
III Maraton Beskidy -coraz bliżej!
18-10-10

Przygotowania do III Maratonu Beskidy idą pełną parą ! Już prawie 200 maratończyków zgłosiło się do tegorocznego Maratonu Beskidy i 2 Nordic Walking (marsz północy)., który odbędzie się 7 listopada br. Na liście startowej wielu znanych maratończyków, którzy już w ubiegłym roku startowali w tej imprezie. To dzięki nim nasz maraton zdobył „Złotą Kozicę" najlepszy bieg górski na ultradystansie. Tradycyjnie Zakłady Mięsne Wojciecha Dobiji robią już ponad metrowe kiełbasy na Maraton Beskidy ( takie kiełbasy można tylko wygrać na Biegu Dudka). Tak jak i w roku ubiegłym każdy uczestnik otrzyma dyplom ukończenia z własnym zdjęciem, będą okolicznościowe medale, nagrody i puchary.

W organizację Mitingu Biegowego włączyły się dwie Gminy Radziechowy- Wieprz i Lipowa, trasę maratonu zabezpieczają strażacy ochotnicy z obu gmin. W przededniu maratonu tj. 6 listopada br. odbędzie się Cross Podwieczorkowy o godzinie 16;00 z zaliczeniem Golgoty Beskidów impreza dla każdego ze startem i metą przy hotelu Cis w Przybędzy około 4 km. O godzinie 18;00 uroczysta kolacja maratońska z projekcją filmów i wspomnień z tras maratońskich. Rano na godz. 6 - 8 przewidziano śniadanie, zawodnicy do Nordic Walking wystartują punktualnie o godz. 8 , a dwie godziny później przy dźwiękach melodii góralskich maratończycy.

Certyfikat dla Najlepszego Biegu Górskiego na Ultradystansie

fot. biegigorskie.pl

Trasa tego maratonu została już przemierzona i po raz 3 wynosi 42,195 km jednak myliłby się ten, kto myśli, że tak prosto będzie przebiec ten maraton. Bieg rozpocznie się przy stacji paliw obok „Zajazdu Horolna" 410 m npm , gdzie jest biuro zawodów, następnie zawodnicy przebiegną drogą żwirowo asfaltową by po pokonaniu około 1,8 km przebiec obok domu i siedziby RKB Baca, i tu przywita maratończyków orkiestra i pierwszy punkt żywieniowy, następnie zawodnicy pobiegną drogą o podłożu trawiastym, by po pokonaniu kolejnych podbiegów wybiec na drogę asfaltową w Przybędzy skręcając w prawo do Radziechów gdzie znajduje się 5 km biegu, zbiegamy w dół Radziechów by po pokonaniu około 1 km znaleźć się przy gospodarstwie agroturystycznym „Końska Dola" następnie dobiegamy do szkoły w Radziechowach.

Profil trasy III Maratonu Beskidy 2010

Z Radziechów do Zimnika to tradycyjna trasa EKO Biegu (- 15 km znana większości zawodników uczestników EKO Biegów rozgrywanych od 19 lat) po drodze jeszcze długi podbieg do kamieniołomów, na 10 km na skrzyżowaniu mamy szkołę w Twardorzeczce gdzie będzie punkt żywieniowy i grała orkiestra dęta z Lipowej. Z Twardorzeczki do Zimnika trzeba jeszcze pokonać długi podbieg obok kaplicy w Ostrym, ze szczytu Ostrego długi zbieg i trochę wytchnienia od skrzyżowania lekko w górę do ujęcie wody dla browaru to 15 km następnie prosto na masyw Skrzycznego, po drodze leśniczówka ze strzelnicą sportową 17 km trasa cały czas lekko w górę, od tego momentu zaczynają się już schody i podłoże żwirowe( drogi leśne), gdyż musimy się przemieścić na wysokość 1131 m. npm Małe Skrzyczne , widok z tego odcinka trasy zapiera dech w piersiach.

23 km trasa zaczyna się w dół, przez Kościelec, Las Kublinka, aż do momentu gdzie trasy znowu się spotykają ( ujęcie wody Zimnik) 30 km to 560 m npm , lekko w dół do pętli ( trasa powrotna EKO ) by po pokonaniu kolejnych kilometrów na 35 km ( potok Rybny) rozpocząć kolejną wspinaczkę do Wapiennika następnie skręcić w prawo (Radziechowy Ośrodek Zdrowia) drogą do ronda gdzie rozpoczyna się Droga Krzyżowa, naturalnej wielkości posągi wspaniale zaprojektowane w różne strony świata wzdłuż stacji Drogi Krzyżowej, na szczyt Matyski 906 m. npm. na całe życie zostaną w pamięci maratończyków.

Drogą trawiastą od Krzyża Jubileuszowego ze szczytu w dół do Przybędzy 40 km na drodze asfaltowej skręt w lewo w kierunku Radziechów mijamy skrzyżowanie i łączymy się z drogą polną którą biegliśmy na początku maratonu biegniemy ścieżką rowerową i do mety przy Tank Zel gdzie na maratończyków będzie czekał okolicznościowy medal , muzyka i mnóstwo kibiców. Uroczyste zakończenie maratonu odbędzie się w amfiteatrze w Zajeździe Horolna , gdzie będą występy zespołów regionalnych oraz tradycyjna watra góralska.

Bazą całego Mityngu Biegowego będzie Zajazd Horolna który podwoje otworzy już o godzinie 6;30 ! więcej na www.maratonbeskidy.pl

Autor: Edward Dudek "Baca" (Główny Organizator, członek Planety Gór)